Over ons

Het filmfonds specialiseert zich in stop motion animatiefilm, en maakt daarnaast ook promotiefilmpjes en online campagnes. We werken vooral voor de media (De Standaard met ‘groot nieuws’ en Tv met ‘Klein Nieuws’ ) en daarnaast ook voor vzw’s, de culturele sector, de non-profit, overheden en bedrijven.

Door middel van originele filmpjes willen we uw dienst, product of ‘boodschap’ aan een zo breed mogelijk publiek kenbaar maken. Ons doel is te verrassen en op een originele manier uw boodschap te vertalen. We passen ons aan aan elk budget. Dit kan gaan van een low-budget filmpje voor een eenmalig event, tot een reeks filmpjes binnen een grotere campagne voor bedrijven of organisaties.

De mogelijkheden qua filmpjes zijn bewerkingen van rechtvrije archief-beelden (zie bewerkte archiefbeelden), filmen en monteren op maat, werken met BV’s (zie Hall of Fame) of Stop Motion animatiefilmpjes (zie animatie).
We specialiseren ons meer en meer in Stop Motion, een techniek die toelaat om met een relatief klein budget zowat om even welk idee te verfilmen. OFF beschikt ondertussen over een heuse animatiestudio met heel veel props en diverse freelance medewerkers (animatoren, decorbouwers). We maken momenteel wekelijks een cartoonesk filmpje over de actualiteit voor De Standaard Avond (digitale avondeditie DS), en daarnaast ook animatiefilmpjes in opdracht.
We beschikken ook over een mobiele studio waarmee we op evenementen filmpjes kunnen maken. Dit kan zowel in animatie (met animatiecaravan), als action movie (met mobiele montagecel)

OFF heeft ook zijn eigen experimentele Tv Kanaal, (www.tvekkergem.be). Dit is een internationale wijkTV, we koppelen dit graag aan opdrachten in het buitenland, bij voorkeur in Ekkergems zusterstad New York (zie de ‘Gent in New York’ campagne).

We leggen ook altijd de nadruk op de verspreiding. We gaan ervan uit dat u geen campagnes voert voor uzelf en een zo ruim mogelijk publiek wenst te bereiken. Ook zonder dure advertentieruimte te kopen, bereiken we via de zogenaamde ‘virale’ campagnetechnieken een breed publiek. In overleg met de opdrachtgever proberen we de bestaande kanalen optimaal te benutten, daarnaast schakelen we ook onze eigen netwerk (online krantenredacties, blogwereld, facebook, twitter enz) in voor een maximale verspreiding van de campagne.

Op vijf jaar tijd haalden de ondertussen meer dan 700 filmpjes reeds meer dan 2.500.000 views, vooral op youtube, maar ook via vimeo, facebook of via de kanalen van opdrachtgever zelf.